[22.01.2018] Na stronie www fundacji Polska Bezgotówkowa został już opublikowany dokument określający szczegółowe warunki przystąpienia do prowadzonego przez fundację Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego. Zachęcamy do zapoznania się z zestawieniem najważniejszych informacji na temat Programu przygotowanym przez Multipay.
Prezentowany poniżej podsumowanie dot. Programu Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego zostało przygotowane przez Multipay na podstawie dokumentu „Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego – Zasady operacyjne” udostępnionego na stronie internetowej fundacji Polska Bezgotówkowa (bezpośredni link do dokumentu).
Poniższe podsumowanie jest adresowane przede wszystkim do firm zainteresowanych standardowym terminalem POS – firmy wyrażające chęć skorzystania z urządzeniami typu mPOS, SoftPOS czy PIN-pad programowalny znajdą znacznie więcej informacji w w/w dokumencie).
Klienci Multipay również będą mogli skorzystać z dofinansowania w ramach Programu – zachęcamy do kontaktu w celu sprawdzenia, czy Twoja firma kwalifikuje się do uczestnictwa w Programie.
Z chęcią odpowiemy też na ewentualne Państwa pytania dotyczące tego tematu – zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem naszej infolinii (tel. 22 290 60 30 lub za pośrednictwem poczty email: kontakt@multipay.com.pl).
Główne zasady Programu Program Wsparcia Obrotu Bezgotówkowego (dalej „Program”)
- Program przyjął postać refundacji, która polegać będzie na pokryciu kosztów ponoszonych przez firmy uczestniczące w Programie (Akceptantów) związanych z obsługą transakcji dokonywanych kartami płatniczymi.
- Refundowana kwota naliczana będzie osobno na każdy terminal, kwalifikujący się do Programu, zainstalowany w firmie.
- Firma uczestnicząca w Programie będzie mogła liczyć na dofinansowanie do maksymalnie 3 terminali płatniczych.
- W ciągu 12 miesięcy od przystąpienia do Programu firma uczestnicząca w programie będzie miała możliwość zwiększenia liczby terminali refundowanych z Programu do maksymalnie 3 sztuk (jeśli początkowo z Programu finansowanie obejmowało mniej niż 3 terminale), warunkiem otrzymania dofinansowania do nowych urządzeń jest utrzymanie aktywności urządzeń wcześniej refundowanych.
- Dla każdego terminala okres refundacji liczony jest przez 12 miesięcy osobno, od momentu jego instalacji.
- Firma uczestnicząca w Programie może otrzymać refundację z Programu tylko w relacji umownej z jednym agentem rozliczeniowym.
- Umowa pomiędzy agentem rozliczeniowym a firmą kwalifikująca się do Programu zawarta musi być na okres minimum 12 miesięcy.
- W przypadku rozwiązania umowy z agentem rozliczeniowym przez firmę uczestniczącą w programie w trakcie trwania 12 miesięcznego okresu dofinansowania, agent rozliczeniowy będzie uprawniony do obciążenia firmy karą umowną w wysokości 850 PLN brutto dla każdego terminala dofinansowanego w ramach Programu. Przy czym kara taka nie będzie naliczana w przypadku zaprzestania prowadzenia działalności przez firmę uczestniczącą w Programie.
- Dofinansowaniem będą objęte terminale płatnicze zainstalowane w latach 2018-2021.
- Dofinansowanie dla tej samej firmy może być przyznane tylko jeden raz w czasie trwania Programu.
Kryteria uczestnictwa firm w Programie
- Refundacja kosztów będzie mogła być udzielona firmom, które w okresie 12 miesięcy przed zawarciem umowy na akceptację instrumentów płatniczych w ramach Programu nie przyjmowały płatności kartami płatniczymi.
- Firmy uczestniczące w Programie nie będą mogły uzależniać przyjęcia płatności kartą od minimalnej kwoty transakcji oraz nie będą mogły żądać od swoich klientów dodatkowej opłaty za korzystanie z karty płatniczej (czyli stosować tzw. opłat Surcharge).
Firmy wykluczone z Programu
Uwzględniając cele Programu z dofinansowania wykluczone zostają m.in.:
- Sieci handlowe, usługowe lub podobne (i ich ajenci) obejmujące więcej niż 5 placówek handlowych, usługowych lub podobnych pod tym samym znakiem towarowym.
- Franczyzobiorcy we franczyzach obejmujących więcej niż 5 placówek handlowych, usługowych lub podobnych pod tym samym znakiem towarowym.
Główne korzyści dla firm uczestniczących w Programie w zakresie terminali płatniczych POS
- Zwolnienie z opłat związanych z użytkowaniem (dzierżawą) terminala płatniczego przez okres 12 miesięcy.
- Zwolnienie z kosztów prowizji od transakcji dokonanych za pośrednictwem terminala dofinansowanego w ramach Programu przez okres 12 miesięcy do wolumenu obrotu 100 tys. złotych rocznie. Po upływie okresu 12 miesięcy jak również w przypadku wcześniejszego przekroczenia wolumenu obrotu 100 tys. PLN na terminal firma płacić będzie prowizję na warunkach standardowych (zgodną z postanowieniami umowy zawartej z agentem rozliczeniowym). Zwolnienie z kosztów prowizji dotyczy wyłącznie transakcji dokonanych kartami płatniczymi organizacji płatniczych, które przystąpiły do Programu oraz uczestniczą w jego finansowaniu (obecnie Visa i Mastercard).
- Trzy (3) rolki papieru do terminala.
- Zapewnienie interwencji serwisowych dla terminali płatniczych w ciągu 2 dni roboczych od momentu otrzymania zgłoszenia.
- Możliwość kontaktu z obsługą klienta agenta rozliczeniowego w trybie 24h/7 dni w tygodniu.